Samen met Lodi Planting van IKKI.be, schrijf ik een aantal artikelen over sociale media. Dit is het derde artikel, geschreven door Lodi.

1. Vergroten naamsbekendheid: dankzij Twitter kunnen freelancers snel en relatief eenvoudig aan naamsbekendheid winnen. Een groot voordeel dat Twitter heeft, ten op zichte van bijvoorbeeld Facebook of Linkedin, is dat je iedereen kunt beginnen volgen zonder dat zij jouw moeten accepteren. Ja, je komt zelfs te weten wat Barack Obama tweet. Andersom geldt natuurlijk net hetzelfde. Een ander groot voordeel van Twitter is dat je waardevolle informatie makkelijk kunt delen met de rest van jouw volgers.

Twittertip: om je naamsbekend te vergroten is het volledig invullen van je profiel aangeraden. Je wordt immers gevonden op keywords (hashtags) en pas dan op je naam.

2. Online reputatiemanagement: in deze tijd gaat er steeds minder om wie je kent, maar wat er over je wordt gezegd. Twitter is een mooie tool om boodschappen mee de wereld in te sturen (zie vergroten naamsbekendheid) maar ook om berichten mee te ontvangen en in dialoog te treden. Op deze manier kun je daadkrachtig en gericht inspelen op elke tweet. Hoe je dit doet staat te lezen in de social media policy. Erg handig als er kwaad over je wordt gesproken.

Twittertip: een gratis tool die je kunt gebruiken voor het monitoren van jouw zoekwoorden (# of hashtags) of jouw profiel is Tweetdeck.

Twittertip: maak voldoende hashtags aan zodat je altijd op de hoogte bent van hetgeen je interesseert of nodig acht. Bijvoorbeeld: IKKI gebruikt de #ikki en #opencoffees zodat wij op de hoogte zijn van alle tweets met dezelfde hashtags.

3. Stilstand is achteruitgang: Twitter is in veel Europese landen, bijvoorbeeld Nederland, enorm populair en begint ook stilaan zijn doorgang in Belgi



Samen met Lodi Planting van <a href=”http://www.ikki.be”>IKKI.be</a>, schrijf ik een aantal artikelen over sociale media. Dit is het vierde artikel, geschreven door Chris.</blockquote>

4,3 miljoen Belgen hebben een profiel op Facebook, het grootste sociale netwerk in Belgi



Samen met Lodi Planting van IKKI.be, schrijf ik een aantal artikelen over sociale media. Dit is het tweede artikel, geschreven door Chris.

social media policyU begrijpt ondertussen hoe belangrijk sociale media is. Laten we nu eens nadenken hoe we sociale media best gebruiken. Wat kan, wat kan niet, wat is aan te raden, wat niet…

Op sociale media geldt ook de algemene regel: